The Van Berkels in Malaysia

Kuching, Borneo Sarawak

Zondag.

We zijn in Kuching. Na een prima vlucht arriveerden we klokslag 1330 op de luchthaven. totaal anders dan KL, maar ook gewoon een modern vliegveld. We werden opgewacht door den vriendelijke Chinees. hij gaat ons de komende dagen vervoeren naar de Orang oetans, Iban stam, Neusapen etc. Gewoon helemaal prive!!! dus geen andere Nederlanders of rare Duitsers. Overigens zijn de toeristen op een hand te tellen. we startten onze tour met een stadstour door Kuching. Heel verl Chinese invloeden en opvallend weinig moskeeën. aan alles is te zien dat deze stad erg onder invloed heeft gestaan van diverse kolonisten. de eerste kennismaking is erg positief. De Sarawakrivier kronkelt door de stad en de oevers zijn prachtig. Echt een leuke stad,zeg. Na de citytour hebben we ingecheckt in het grand margaritha hotel. Tja, op zich een luxe hotel, maar dan vooral in de jaren 80. Een beetje vergane glorie. Onze hotelkamer kijkt uit op de rivier. Prachtig! Het zwembad is goed, maar het water is 35 graden. Zelfs voor mij aan de warme kant. Onze gids gaf ons de tip om te eten bij een foodcourt met zeevis. Dat hebben we gedaan. 12 jumbogarnalen, 1 kilo zeebaars, nasi, een 3 halve liter bier voor.... 8 euro pp. Best duur, maar wel ontzettend lekker. We keken onze ogen uit, want er zter zeker 300 man te eten. Je moet erbij geweest zijn! Morgen naar de orang oetans en de iban-stam. We moeten voor het stamhoofd biscuits kopen. Jesper vindt het erg spannend. (Wij ook hoor). Dus voorlopig even geen wifi! Woensdag weer een nieuw verhaal.

Pa

bedankt voor leuk verslag. Jullie maken ons per dag
Jaloerser.Geniet van je belevenissen en wees voor-
zuchtig bij Bokito.Blijf uit de buurt van die koppen-snellers.Liefs pa

Ma

Wat een belevenissen.Zoiets aparts maak je van je levensdagen niet vaak mee.Heel bijzonder vooral ook spannend Voor Jesper.Voor ons ook trouwens.tot Maak maar veel foto,s dan kunnen wij mee genieten.We hebben vanmiddag Amerika bij Sjaak gekeken.Ook erg mooi. Allemaal een kus en veel plezier.Tot de volgende keer.

ajo

Als je carriere als verpleegkundige in het slop komt kan je
altijd nog reisverslaggeefster worden.We beleven alles mee (al is het surrogaat).We hebben jullie volgende hotels bekeken en dat ziet er niet slecht uit.Heel veel plezier in de volgende spannende dagen.En nu maar hopen dat de beesten zich laten zien.Jesper let je goed op dan kun je ons alles vertellen.
Heel veel liefs (o)ma

ajo

Als je carriere als verpleegkundige in het geding komt kan je altijd nog reisverslaggeefster worden.We genieten van de verhalen (en foto's).We hebben jullie volgende hotels bekeken,ziet er niet slecht uit.We wensen jullie veel plezier in de tour en hopen dat jullie veel te zien krijgen.Jesper let je goed op dan kun je ons alles uitgebreid v ertellen.(o)ma

ajo

Sorry er ging iets niet goed

Esther

Hoi!

Via google op jullie blog terecht gekomen, leuke verhalen :)
Ik ga 12 sept ook naar Maleisie. Ben erg benieuwd hoe jullie het reizen op Borneo hebben ervaren. Hoe kwamen jullie aan de prive chauffeur en was dit goed te betalen?

En je schrijft bij je volgende post dat je opgehaald werd om naar Bako te gaan, was dit vanuit Kuching? Bedankt iig, weer veel voorpret met het lezen van deze blog :-)

marcel

Hoi Esther,

Mail even je emailadres naar info@fotodelmar.nl Ik stuur je dan de gewenste informatie en nog wat tips.