The Van Berkels in Malaysia

Mmmm. Lekker!

Kijken jullie wel eens naar Erica op reis? Het is ons meest favoriete tv programma. Er gaat geen dag voorbij of een van ons slaakt de inmiddels wereldbekende Erica-kreet: mmm, lekker! Het eten is geweldig en het eiland is wonderschoon! Gisteren zijn we door Jetty, de manager, rondgereden over het eiland. Ze heeft ons, samen met twee zwitsers en een austalische nicht, naar mooie plekken gebracht. Wat een leuke middag was dat! Iedereen had wel iets meegemaakt, dus het was een aaneenschakeling van anekdotes en belevenissen. 'S avonds hebben we bij de Mexicaan gegeten. Mmmmm...lekker!

Vanochtend hebben we een tour gemaakt naar een mangovegebied. De tours zijn hier spotgoedkoop en van hoge kwaliteit. Voor 20 euo pp ben je een dag onder de pannen, inclusief lunch! Ik heb al heel wat gezien, maar deze tour staat in mijn persoonlijke top vijf allertijden. Vanaf een prachtige strand met thailand op zwemafstand, zijn we met een boot de mangovebossen ingevaren. Unesco gecertificeerd! We zijn op een fish-farm geweest met roggen, haaien, travelli's en reuzengroupers. Indrukwekkend. Vervolgens hebben we visarenden gevoerd en apen laten zwemmen. Slangen, varanen, vleermuizen, spinnen, alles kwam voorbij. GRANDIOOS! We hebben mensen uit Zweden ontmoet, uit Bahrein, uit Austalie en heerlijk mee geluncht. Zelfs Jesper vond het leuk! Nou, dan is het echt geslaagd. Zojuist hebben we de dag afgesloten met een diner op het strand. De zonsondergang was amazing.

Morgen maar weer een gewoon stranddagje....bah wat saai. Foto's volgen! Hopelijk valt de storm mee! Want ik lees dat jullie de zwaartste julistorm sinds 1902 hebben.... Hier is het windstil en 33 graden....